mardi 18 septembre 2012

Maman's tomato tart



Comfort food. It depends on your family and what you grew up eating. My mom used to make a great casserole called Memere's casserole. Its like Shepherd's pie for the Americans.
While living in France A's mom, who I call Maman, made a tomato tart. It's simple, and almost like pizza. I have come to call it Maman's tart.

Whenever I was homesick she would make it for me. It's delicious. This past Christmas she made the tarte aux tomates for my family. My dad still talks about it.

So, today, I decided to make Maman's tarte. It's simple enough and beyond delicious.

Pour vous j'imagine que vous connaissez déjà une tarte aux tomates. La première fois que je l'ai mangé c'est la maman d'A qui l'a faite pour moi.
C'est tout simple, je sais. Mais pour moi c'était quelques choses de réconfortant . À chaque fois que les EU me manquaient, elle me faisait une tarte aux tomates.  Et des fois un "gâteau au yaourt".  Je comprends toujours pas comment elle le fait, mais maintenant c'est quelque chose "de Maman," donc je n'ai pas trop envie d'apprendre.  :)
Aujourd'hui c'est maman et la France qui me manquent. Donc, je viens de faire une tarte aux tomates.
Certes c'est moins joli que quand elle le fait, mais ce n'est pas le plus important.

The recipe, la recette...

Tomatoes/ tomates
Dijon mustard/ Moutarde de Dijon
Herbes de Provence/ Herbes de Provence
Pie crust (I bought mine)/ Pâte feuilletée (je l'ai acheté déjà prête)
Mozzarella cheese / Une boule de Mozzarella

- roll the crust out onto the pizza pan
- cut the tomatoes into thin slices
- brush the Dijon mustard onto the crust
- place the tomatoes onto the crust
- sprinkle the Herbes de Provence (you can add salt too)
- cut your mozzarella into slices and place over the tomatoes
- bake in the oven at 300 - 325 for about 30 minutes. Or until crust is golden brown

Enjoy!



- couper les tomates en tranches
- dérouler la pâte a pizza
- badigeonner la pater avec de la moutarde de Dijon
- disposer les rondelles de tomate sur la pâte
- saupoudrer d'herbes de Provence. Saler.
- découper la mozzarella en fines tranches et les disposer sur les tomates
- cuire au four a 160°C pendant 30 minutes

Régalez-vous!


Until Next Time/A Bientôt
Poulpy

0 comments:

Enregistrer un commentaire

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | ewa network review